Over ons

40.000 lampen en lichtbronnen, meer dan 500 gemotiveerde en competente medewerkers, 15,000 m² kantoor- en magazijnruimte en meer dan 10 jaar ervaring in de verkoop van lampen en verlichting - deze cijfers illustreren het succesverhaal van Europa's toonaangevende online specialist voor lampen en verlichting.

Andreas en Thomas Rebmann

Hoe het allemaal begon

In 1999 begon de oprichter en directeur, Thomas Rebmann, met de verkoop van een selectie lampen van hoge kwaliteit via eBay, nadat hij zijn opleiding tot elektrotechnisch ingenieur had voltooid. In die tijd waren de middelen beperkt. Hij moest improviseren en de beschikbare middelen ten volle benutten - een aanpak die Lampenwelt ook vandaag nog dynamisch maakt.

Wat aanvankelijk begon als een bron van extra inkomsten, werd een enorm succes. Het bedrijf begreep de behoeften van de klanten en bood een uniek assortiment producten aan. "In die tijd, eind jaren negentig, stond de online handel nog in de kinderschoenen.

Maar met een goede service, een hoge motivatie en veel doorzettingsvermogen slaagden wij erin het vertrouwen van klanten en leveranciers te winnen", herinnert Thomas Rebmann zich.

Van GbR tot GmbH & Co. KG

In 2002 lanceerde het bedrijf een eigen internetplatform met een uitgebreid assortiment producten. Tot de steeds groter wordende groep afnemers behoorden toen al zowel particuliere als zakelijke klanten.

Na een bijzonder grote bestelling besloten Thomas Rebmann en zijn broer Andreas in 2004 de firma Rebmann Lichtsysteme GbR op te richten. In hetzelfde jaar kochten zij het domein www.lampenwelt.de. De investeringen in een nieuwe winkelsoftware en een ERP-systeem, evenals de intensieve werkzaamheden voor het creëren van een klantgericht productassortiment, leidden in 2007 tot de herstructurering van het bedrijf tot Lampenwelt GmbH & Co. KG.

Lampenwelt kantoor en magazijn
Our awards

Awards

Door de snelle groei van het bedrijf verhuisde Lampenwelt in 2009 naar de stad Schlitz. In 2010 verhuisde het bedrijf van de voormalige boswachterswoning naar een nieuw gebouwd administratiekantoor waar het bedrijf nog steeds gevestigd is.

Het markante, moderne gebouw, met een 's avonds verlichte ingang, biedt overdag een prachtig uitzicht over de burchtstad Schlitz. Het gebouw is gebouwd volgens de nieuwste kantoornormen, zodat de medewerkers efficiënt kunnen werken maar zich ook prettig voelen in hun omgeving.

In 2012, won het bedrijf de „Großer Preis des Mittelstandes“ als een van de meest succesvolle middelgrote bedrijven in Duitsland.

Optimale service dankzij het nieuwe logistiekcentrum

In 2012 is het nieuwe logistiekcentrum geopend. Dankzij state-of-the-art technologie kan Lampenwelt dagelijks enkele duizenden pakketten verzenden en heeft de uitbreiding van de opslagcapaciteit geleid tot een verbeterde leverperformance.

De logistieke afdeling van Lampenwelt combineert klantgerichtheid, innovatie en de nieuwste technologie om onze klanten de best mogelijke service te bieden.

In 2016 werd het logistiekcentrum uitgebreid met 6.000 m².

Ons magazijn

 

Herstructurering van Lampenwelt GmbH & Co. KG in Lampenwelt GmbH

In mei 2015 is Lampenwelt GmbH & Co. KG overgegaan in Lampenwelt GmbH. De bestaande managing directors kregen gezelschap van de nieuwe managing director en aandeelhouder Walter Neumüller. Christian Becker, eveneens een nieuwe aandeelhouder van de onderneming, treedt toe tot het bedrijfsmanagementteam van Lampenwelt. De nieuwe Lampenwelt GmbH houdt vast aan de reeds bestaande en beproefde strategie om "iedere klant zijn droomlamp te leveren en hem deskundig en competent te adviseren". Het is dit beleid dat in het verleden heeft geleid tot de groei van Lampenwelt en dat zich in de komende jaren zal voortzetten. Getuige hiervan is de recente beslissing om in mei 2015 onze eerste Engelstalige winkel te openen om zo voet aan de grond te krijgen op de zeer competitieve Britse markt.

Na de investering van Project A en 3i in Lampenwelt, heeft Lampenwelt in april 2018 Dr. Oliver Merz benoemd tot Chief Financial Officer (CFO) en Managing Director, naast oprichter en CEO van het bedrijf, Thomas Rebmann. Voorafgaand aan zijn tijd bij Lampenwelt was Dr Merz de CFO van de Duitse omroep ProSiebenSat.1 Media SE, evenals lid van de raad van bestuur van ProSiebenSat.1 TV Deutschland GmbH. Daar was hij verantwoordelijk voor Finance & Controlling, alsook voor Strategy & Operations en Business Intelligence & Data Analytics.

Klanten tevredenheid is onze topprioriteit

Eersteklas klantenservicemedewerkers staan open voor elke kritiek van de klant. Ze zijn behulpzaam, vriendelijk, competent en bovenal hebben ze plezier in het omgaan met mensen. Lampenwelt heeft van meet af aan sterk de nadruk gelegd op het bieden van de best mogelijke service aan haar klanten.

Ook een succesvol bedrijf moet er altijd naar streven zijn klantenservice voortdurend te verbeteren. Van één persoon, die in eerste instantie verantwoordelijk was voor de gehele klantenservice en deze succesvol maakte door zich in te zetten voor de klanten, is de afdeling inmiddels uitgegroeid tot tientallen medewerkers. Elk van hen heeft dezelfde zin voor service die Lampenwelt vanaf het begin tot een succes heeft gemaakt.

De verwachtingen van de klanten stijgen. Toen bijvoorbeeld de onlinehandel nog in de kinderschoenen stond en Lampenwelt zijn eerste ervaringen opdeed via eBay, werd een product dat intact aankwam als prijzenswaardig beschouwd. Vandaag de dag wordt dit door klanten verwacht - en terecht. Juist daarom zal de klantenservice nooit op haar lauweren rusten, maar zichzelf steeds opnieuw uitvinden en nog meer bereiken dan in het verleden. Elke Lampenwelt-medewerker wordt dagelijks geconfronteerd met de vraag - Hoe kunnen we het nog beter doen? Of het nu gaat om een meer illustratieve foto, advies over de juiste lamp, een snellere leveringsbevestiging of extra informatie op de website.

Van meet af aan overheerst in het klantendienstconcept van Lampenwelt één grondregel: De medewerkers zijn dankbaar voor elke feedback, ook als deze negatief is, want alleen door eerlijke feedback kan de service waar nodig worden verbeterd.

Onze zeer servicegerichte medewerkers dragen elke dag bij aan het succes van de onderneming. Het zijn echter de klanten en hun feedback die ons helpen om ons verder te ontwikkelen. Wij behandelen onze klanten echt als waren zij koningen.

Klanten tevredenheid

 

Onze bedrijfsgeschiedenis in een oogopslag

  • 1999 - Verkoop van de eerste lampen en verlichting op het internet
  • 2002 - Lancering van de eerste bedrijfswebsite
  • 2004 - Oprichting van Rebmann Lichtsysteme GbR en de aankoop van het domein www.lampenwelt.de
  • 2007 - Herstructurering van de GbR tot Lampenwelt GmbH & Co. KG
  • 2009 - Verhuizing naar een nieuw bedrijfspand in Schlitz
  • 2010 - Verhuizing naar het nieuw gebouwde administratiekantoor
  • 2011 - Bouw van een logistiek centrum
  • 2012 - Opening van het nieuwe logistiekcentrum
  • 2013 - Nieuwe bedrijfssoftware (ERP)
  • 2014 - Certificering volgens DIN EN ISO 9001
  • 2014 - Ontwikkeling van een geoptimaliseerde winkelinterface, de slogan "a bright decision" en het nieuwe "click for light"-icoon
  • 2015 - Herstructurering van Lampenwelt GmbH & Co. KG tot Lampenwelt GmbH
  • 2016 - Uitbreiding van het logistiek centrum met 6.000 m²
  • 2017 - Project A en 3i investeren in Lampenwelt GmbH
  • 2017 In de herfst is ons logistiekcentrum uitbouw (totaal 9.500 m²) in gebruik genomen
  • 2018 In april benoemde Lampenwelt GmbH Dr. Oliver Merz als Chief Financial Officer (CFO) en Manager Director samen met oprichter en CEO Thomas Rebmann
  • Keuze uit 40.000 lampen
  • Gratis verzending vanaf € 50
  • Gratis retourneren
  • 60 dagen bedenktijd

Ontvang € 10 korting

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

€ 10 korting

Bij een minimale uitgave van € 75. Niet geldig in combinatie met andere acties.